Programació d'automatismes i robots amb Arduino, Processing i Android
16.- Interactivitat amb el ratolí
Si volem desplaçar-nos per la pantalla amb el ratolí ho farem gràcies a les ordres mouseX, mouseY , que emmagatzemen la posició del ratolí al moure'l per la pantalla. Les variables pmouseX , pmouseY en canvi emmagatzemen la posició del ratolí en el cicle anterior void draw(){} d'execució del programa.
int R; // constant R del color
|
Si proves el programa veuràs quelcom semblant a açò.
També tenim els esdeveniments de ratolí:
- mousePressed() que es produeix quan es prem el ratolí al fer clic (prémer no soltar el botó).
- mouseReleassed() que es produeix quan es solta el botó del ratolí al fer clic.
- mouseMoved() quan el ratolí es mou sense fer clic en cap moment.
- mouseDragged() quan el ratolí es mou mentre està premut (es mou mentre fem clic).
Anem a veure amb un exemple com podem definir subrutines que fam quelcom amb aquests esdeveniments.
int R; // constant R del color
int G; // constant G del color
int B; // constant B del color
void setup(){
size(400,400);//mida de la pantalla
}
void draw (){
fill(R,G,B);//Omplim de colors el rectangle
rect( mouseX, mouseY, 40, 40); //dibuixem un rectangle en la posició del ratolí
}
void mouseMoved(){//si sols movem el ratolí
//el rectangle es de color aleatori.
R =int( random(255)); // R val des de 0 fins a 255
G =int( random(255)); // G val des de 0 fins a 255
B =int( random(255)); // B val des de 0 fins a 255
}
void mouseDragged(){//Si arrosseguem el ratolí premut
// el rectangle és verd
R= 37;
G= 229;
B=67;
}
|
Si executes el programa anterior veuràs quelcom com.
Llicenciat sota la Llicència Creative Commons Reconeixement NoComercial CompartirIgual 3.0