Programació d'automatismes i robots amb Arduino, Processing i Android
14.1 LCD 16x2
1. Esquema elèctric
Anem a veure com connectar una pantalla LCD de baix cost a la targeta Arduino per mostrar dades quan no podem tindre un ordinador a la vora.
L'esquema elèctric és aquest:
2. Programa
Per controlar aquesta pantalla LCD utilitzem la llibreria de cristalls liquids que du Arduino i la cridem a començament del programa.
// Copyleft (18-abril-2008): David A. Mellis
// Modificat (5-juliol-2009): Limor Fried
// Modificat (22-Nov-2010) : Tom Igoe
// Modificat (07-05-2012): C.Ferrando
// License: GNU GPL
// Afegeix la llibreria:
#include <LiquidCrystal.h>
// inicialitza la llibreria amb pins connectats a
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);
void setup() {
// Configura el nombre de columnes i files:
lcd.begin(16, 2);
// Posem el cursor a la columna 0, fila 0 (la primera fila):
lcd.setCursor(0, 0);
// Imprimeix un missatge a la pantalla LCD
// una unica vegada doncs el missatge està fora de void loop
lcd.print("Hola han passat");
}
void loop() {
// Posem el cursor a la columna 0, fila 1 (la segona fila)
lcd.setCursor(0, 1);
// Comptem els segons des que carreguem el programa
lcd.print(millis()/1000);
lcd.print(" segons");
}
|
El resultat d'executar el programa és aquest:
Llicenciat sota la Llicència Creative Commons Reconeixement NoComercial CompartirIgual 3.0