Omet navegació

Polsador

Els polsadors són entrades digitals que ens permeten associar-les a esdeveniments que volem programar. Exemple: El joc de llums o el motor del prototip és posarà en marxa quan premem el botó que hem afegit. Anem a veure com programar aquests botons dels nostres prototips.

Fes el muntatge següent:

Polsador + ESP32 + Led

Ara fes amb Blockly@rduino el següent programa:

 Polsador + led

Fixa't que la variable «Valor_polsador» és del tipus bol·leà, és a dir, sols pot tindre el valor cert=true=1 si està polsat el polsador, o fals=false=0 si no està polsat el polsador. No obstant, aquest muntatge funciona amb lògica inversa, i s'engega quan es prem i llavors valor_Polsador=0, i s'atura quan es solta i llavors valor_Polsador=1. Prova-ho i veuràs.

L'equivalent en Arduino IDE és:

boolean Valor_Polsador;

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  pinMode(4, INPUT);
  pinMode(18, OUTPUT);

}

void loop() {
    Valor_Polsador = digitalRead(4);
    Serial.println("El valor llegit és = ");
    Serial.println(Valor_Polsador);
    delay(100);
    Serial.println("Comprovem si està polsat");
    if (Valor_Polsador == 1) {
      Serial.println("Aturem el led 1 segon");
      digitalWrite(18, LOW);
      delay(1000);

    }
    if (Valor_Polsador == 0) {
      Serial.println("Engeguem el led 1 segon");
      digitalWrite(18, HIGH);
      delay(1000);

    }

}//final programa

Clica el botó </> Codi al BlocklyArduino per exportar el programa a un format llegible per Arduino IDE. Pega dins el codi i carrega el programa a la targeta.

En Windows, no cal pegar el codi a Arduino IDE, prem el botó transfereix a la targeta per carregar el codi a la targeta.

Em ambdos casos no oblides prémer el botó boot al ESP32 i el mantens premut fins que comença a compilar-se el programa 3 segons més tard de prémer el botó Puja/Transfereix a la targeta, podràs veure el % de carrega del programa i al final veuràs un missatge al terminal d'Arduino i el programa s'executarà.

Creat amb eXeLearning (Finestra nova)