Congelats contra la LOMQE

Més de cent persones es van congregar aquest divendres en el Passeig de Russafa de València per a protagonitzar un «flaix-mob» en el qual han participat alumnes, pares i professors amb la finalitat de reivindicar la seua disconformitat a una de les «conseqüències» de la LOMQE, que suposa «la reducció i la desfiguració» de l’ensenyament de la Tecnologia en l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), així com la seua eliminació en 4º d’ESO i Batxillerat.

Segons ha informat en un comunicat la Plataforma Estatal d’Associacions del Professorat de Tecnologia (PEAPT), organitzadora de la iniciativa, les decisions preses referent a la matèria de Tecnologia «només parteixen de criteris subjectius i d’un profund desconeixement dels continguts i la seua metodologia».

El vídeo, que està disponible en la pàgina web www.tecnologiaenaccion.com i que ha reunit a professors d’Alacant, Castelló i València, i a alumnes de primer d’ESO i fins a segon de Batxillerat, suposa una iniciativa més de la «Campanya Promocional en Pro de la Tecnologia» que promou la PEATPV.

flaix-mob tecnologia a València

Sota el lema «Si la Tecnologia es para, tot es para», desenes de persones s’han quedat immòbils en ple centre de València davant la sorpresa dels vianants.

Segons ha informat el president de la Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat Valenciana (APTCV), Enric Torres, en declaracions a Europa Press, es tracta d’un gest que pretén «alçar la veu» i «donar la sorpresa al públic» per a, entre altres coses, «conscienciar a la gent que desconeix el tema».

Al seu parer, Torres ha declarat que s’haurien de fer «reformes consensuades i no ideològiques i propagandístiques» ja que «fan perdre la categoria d’una reforma educativa». En aquest sentit, ha asseverat que la reforma plantejada es fa, «una vegada més, d’esquena al professorat, als alumnes i als pares».