Es pot posar Robolinux a Lliurex ?
La resposta és si però no val la pena fer-ho com us comentaré al final.
Per posar Robolinux a Lliurex el primer que cal fer és anar a Sistema, Gestor de paquets Synaptic.
Desprès anem a Paràmetres, Repositoris.
A continuació premem sobre el botó Avançat.
Anem a la pestanya Altre programari i premem el botó Afegeix
Després escrivim dins d’on posa Linia APT: deb http://max.educa.madrid.org/max60 max main
i premeu sobre el botó Afegeix una font com es mostra a la imatge de sota.
Quedarà així com es mostra a sota.
Ara ve un pas delicat . Cal instal·lar el programa com es diu a la imatge i cal anar amb compte per no acabar amb un sistema híbrid. Feu pas a pas el que es diu en roig a sota.
El següent a fer, una vegada instal·lat Robolinux, és suprimir el repositori que apunta a MAX , per fer això seleccioneu el repositori de MAX i premeu el botó suprimeix. Així no actualitzarem per error Lliurex amb programes de MAX hibridant el sistema operatiu. A la imatge es mostra com fer-ho de forma gràfica.
Ja em acabat, Robolinux i el tutorial de Robolinux el tenim a Aplicacions , Educació.
Ara sols cal posar el programa MataRobolinux per matar el procés (programa) Robolinux quan es penja al tancar-lo amb la X. Com fer això ho vaig posar a l’entrada anterior d’aquest bloc.
La veritat és que tinc molt dubtes sobre la legalitat de posar Robolinux a Lliurex seguint aquestes instruccions. Robolinux és un programari privatiu desenvolupat per Prodel per fer anar els kits de robots Lego a Linux. Els problema que jo veig es que els binaris de Robolinux que hi ha a la seua web dins la imatge de nero són una versió diferent a aquesta que apareix a MAX. Si forem la mateix versió no tinc dubtes que es podrien posar a la distribució Linux que vulgam, a Ubuntu Natty funciona molt bé.
Jo el que us aconselle és posar a les aules de Tecnologia el MAX en valencià amb Robolinux de forma totalment legal, i quan Conselleria pose Robolinux a Lliurex tornar a utilitzar Lliurex.
4 comments
Anar al formulari de comentaris
Hola Carles,
He instal·lat robolinux tal i com expliques al meu portàtil on tinc ubuntu 11.04. NO he tingut cap problema, gràcies per ensenyar-me.
Una pregunta, aquesta versió de robolab només té els nivells de pilot 1 a 4.
On està el nivell d’ inventor?.
Inventor 4 és on finalment treballen els meus alumnes (sota windows no se si legal o no) i és on finalment jo vull anar a parar, doncs el que vull és que els meus alumnes inventen
Atentament
Javier
Author
Que jo sapiga el lego amb RCX sols funciona en Linux fins al nivell Pilot 4, supose que com ja no fabriquen més RCX no els ix rentable fer el programa al nivell Inventor per Linux.
El Lego amb NXT que és el promociona Lego si té versió Inventor en Linux. No conec ningú que l’haja provada però el vídeo aquest té molt bona pinta:
( http://web.prodel.es/index.php?option=com_docman&task=doc_details&gid=32&Itemid=31)
Perdona la tardança en contestar ho faig des de França amb velocitat lenta.
Hola Carles,
La imatge nero de la web de robolinux me la vaig baixar fa temps, i mai no he sabut que fer amb ella, és millor instal·lar-se la versión que hi ha a la distribució de Madrid (MAX)
Atentament
Javier
Author
Hola Javier:
La darrera vegada que vaig utilitzar la imatge de Nero ho vaig fer amb K3b i amb Nero per gravar un Cdrom. Em sembla que es poden convertir al format imatge.iso estàndard però no ho he provat. (http://www.linuxscrew.com/2007/09/16/convert-nero-image-nrg-to-iso9660-iso/).