Omet navegació

NeoPixels 8x8

Les tires de NeoPixels són agrupacions en forma de tira (strip en anglés) més o menys allargada amb leds RGB que comparteixen el càtode (GND) i l'anòde (+) però tenen un circuit integrat que connectem a un GPIO de ESP32, usant les funcions que hi ha programes a les llibreries poden engegar diferents leds RGB.  Anem a veure com es connecten les tires NeoPixel de 8x8.

Primer del tot, cal soldar 6 pins a les exides GND (x2), 5V (x2) , DIN (Digital Input), i DOUT (Digital Output), per poder connectar cables al nostre ESP32  i fer el muntatge següent:

ESP32 + NeoPixels

A continuació et cal baixar les llibreries d'Adafruit següents:

Llibreria 1: Adafruit_NeoPixel
LLibreria 2: Adafruit_NeoMatrix-master.zip
Llibreria 3: Adafruit-GFX-Library-master.zip

Descarrega-les i copia-les a la carpeta libraries de la teua /home/«usuari»/Arduino/libraries en lliurex.

El programa passarà les dades pel pin 19 d'ESP32 a la tira NeoPixel. I anirà escrivint alguna dels 64 leds RGB que té definits per omplir de color.

Mira el dibuix de baix per veure quins leds s'ompliran de color.

NeoPixels 8x8 HOLA

Escriu el programa provaNeoPixel8x8.
NeoMatrix_8x8 ESP32
El programa equivalent en Arduino IDE és:
#include <Adafruit_NeoPixel.h>

Adafruit_NeoPixel MATRIX_RGB = Adafruit_NeoPixel(64, 19, NEO_GRB + NEO_KHZ800);

void setup() {
  Serial.begin(115200);
  pinMode(19, OUTPUT);
  MATRIX_RGB.begin();

}

void loop() {
    MATRIX_RGB.setPixelColor(0, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(2, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(4, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(5, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(6, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(8, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(9, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(10, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(12, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(14, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(16, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(18, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(20, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(21, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(22, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(32, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(36, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(37, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(38, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(40, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(44, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(45, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(46, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(48, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(49, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(50, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(52, 0x009900);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(54, 0x009900);
    MATRIX_RGB.show();
    delay(2000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(0, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(2, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(4, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(5, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(6, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(8, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(9, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(10, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(12, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(14, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(16, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(18, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(20, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(21, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(22, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(32, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(36, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(37, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(38, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(40, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(44, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(45, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(46, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(48, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(49, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(50, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(52, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.setPixelColor(54, 0xff0000);
    MATRIX_RGB.show();
    delay(2000);

}// final programa

Clica el botó </> Codi al BlocklyArduino per exportar el programa a un format llegible per Arduino IDE. Pega dins el codi i carrega el programa a la targeta.

En Windows, no cal pegar el codi a Arduino IDE, prem el botó transfereix a la targeta per carregar el codi a la targeta.

Em ambdos casos no oblides prémer el botó boot al ESP32 i el mantens premut fins que comença a compilar-se el programa 3 segons més tard de prémer el botó Puja/Transfereix a la targeta, podràs veure el % de carrega del programa i al final veuràs un missatge al terminal d'Arduino i el programa s'executarà.


Creat amb eXeLearning (Finestra nova)